:: Mercatore ::
11/10/2004
Help
Gisteren reed ik per fiets een helling op tussen het Citadelpark en de Ledeganck. Ter hoogte van het seniorenlokaal "De Citadel" stonden een aantal politiewagens die verbonden waren met politielint. Ik ben net tot de ontdekking gekomen waarom. *shock*


Studente vermoord bij Gents stadspark

Aan de achterdeur van een clubhuis voor senioren in Gent, vlakbij het Citadelpark, werd dinsdagmiddag een jonge vrouw vermoord aangetroffen. Het bleek te gaan om een 20-jarige studente uit Sint-Gillis-Waas. Het parket vermoedt dat de misdaad maandagnacht plaatsgreep.

Het was de verantwoordelijke van clubhuis Citadel, Marcellus Van Beethoven (67), die gisteren kort voor het middaguur het deerlijk toegetakelde lijk van de jonge vrouw vond. ,,Ik kwam binnen langs de voordeur om het clubhuis om twaalf uur te openen'', vertelt hij, nog duidelijk onder de indruk. ,,Toen ik de achterdeur opende, deed ik de gruwelijke ontdekking. Het meisje lag vlakbij de deur. Ik zag onmiddellijk dat ze dood was, ze zag spierwit en bewoog niet meer. Haar gezicht zat volledig onder het bloed. Ik heb onmiddellijk de politie gebeld''.

Van Beethoven vindt het eigenaardig dat het lijk aan de achterdeur lag. ,,Ze konden het hier even verder naar beneden gooien of verstoppen in het Citadelpark. Ik heb er geen idee van of ze hier vermoord is, of naar hier versleept. De achterkant van het clubhuis is heel gemakkelijk bereikbaar, je kan er gewoon via de zijkant van het gebouw aan. Ik kwam gewoon het clubhuis openen, en dan kom je zoiets tegen. Ik ben er toch even niet goed van geweest'', aldus de getuige.

Het parket kon of wilde gisteren nog niet veel details prijsgeven over het zware misdrijf. Het slachtoffer, een 20-jarig meisje van Aziatische afkomst, had een studentenlint om toen ze werd gevonden. Haar lichaam was zwaar verminkt. Het duurde enkele uren vooraleer de onderzoekers haar identiteit konden achterhalen. De studente uit Sint-Gillis-Waas was de avond voordien voor het laatst gezien.

De autopsie moet uitsluitsel geven over de precieze doodsoorzaak. Enkele mensen werden al verhoord maar waarom, hoe en door wie de jonge vrouw om het leven werd gebracht werd, bleef gisteravond nog een raadsel voor de speurders.


Bron: Het Nieuwsblad


3 reacties:
  • Blogger Stijn schreef…

    Ik ben er ook van aangedaan. Dat is hier vlak om de hoek.

     
  • Anonymous Anoniem schreef…

    Mja, behoorlijk freaky is het wel. Het is toch wel verschieten als je zoiets hoort...en dan nog hier bij ons in Gent..

     
  • Anonymous Anoniem schreef…

    Waarschijnlijk vermoord door haar vriend na een ruzie...lees ik net op de blog van Stijn.

    Onbegrijpelijk...

    *DeeDee

     
Een reactie posten
<< terug
 
Heden
Verleden
Links
Mercatore kent:
Mercatore blogt:
Mercatore leest:
Fotografie:
Geboekt
Af: Hendrik Conscience - De Leeuw van Vlaanderen
Nu: Milan Kundera - De Ondragelijke Lichtheid van het Bestaan
Dan: Barbara Tuchmann - De Waanzinnige Veertiende Eeuw
Shoutbox

Technologieën








My blog is $1,129.08.waard!
waard!En de jouwe?

Aanbevolen: schermresolutie 1024 x 768, browser:Mozilla Firefox