:: Mercatore ::
12/28/2004
Milieubewust
Ik dacht om daarnet eens mijn goed hart te tonen. Links in de rekken: de milieuvervuilende petflessen coca-cola van 1,5 liter. Het hoekje om, ergens verstopt onder de Fanta en de Sprite: milieuvriendelijke glazen flessen coca-cola van 1 liter. Toegegeven, de flessen zijn een beetje zwaarder om dragen en je hebt ook nog de last van om het leeggoed terug te dragen, maar dat heb ik nog graag over voor het milieu. Ik, naïef als ik ben, verwacht dat de minister er voor gezorgd heeft dat de drank uit glazen flessen per definitie goedkoper is dan die in petflessen. Ik vergelijk de prijs dus niet maar ik ga ervan uit dat die glazen flessen goedkoper zijn.



Eens thuisgekomen maak ik de volgende berekening op basis van het kasticketje:

Prijs van 1l cola in petfles: 0.99 euro

Prijs van 1l cola in glazen fles: 1.05 euro + 0.20leeggoed :1.25 euro



Ik snap de logica niet. Mij zullen ze alvast geen glazen flessen meer zien sleuren.

3 reacties:
  • Anonymous Anoniem schreef…

    Mja, de glazen flessen milieuvriendelijk noemen is nu ook wel wat overdreven ;)(transport, detergent,...). Maar goed, ze zijn iig milieuvriendelijker dan de petflessen...

    Idd, niet logisch...

     
  • Blogger Merca schreef…

    Nog een bijkomend nadeel (ontdekt bij het verbruiken van de donkerbruine vloeistof): je moet er een glas aan vuil maken. Bij een petfles lukt het nog om van de fles te drinken.

     
  • Anonymous Anoniem schreef…

    misschien s proberen de fels met twee handjes vast te houden ;-)

     
Een reactie posten
<< terug
 
Heden
Verleden
Links
Mercatore kent:
Mercatore blogt:
Mercatore leest:
Fotografie:
Geboekt
Af: Hendrik Conscience - De Leeuw van Vlaanderen
Nu: Milan Kundera - De Ondragelijke Lichtheid van het Bestaan
Dan: Barbara Tuchmann - De Waanzinnige Veertiende Eeuw
Shoutbox

Technologieën








My blog is $1,129.08.waard!
waard!En de jouwe?

Aanbevolen: schermresolutie 1024 x 768, browser:Mozilla Firefox